Rzeszowskie klimaty

Utworzono dnia 12.06.2018

W tym roku na przełomie wiosny i lata postanowiliśmy odwiedzić i poznać stolicę województwa podkarpackiego – Rzeszów. Dzień wycieczki przypadł na 29 maja – pogoda od początku dopisywała, podobnie zapał i humory uczestników wyjazdu. W towarzystwie wygadanej i sympatycznej przewodniczki obeszliśmy rynek i boczne uliczki z zabytkową i pełną dostojeństwa architekturą. Zwiedzaliśmy najważniejsze miejskie kościoły, klasztor bernardynów, zobaczyliśmy okazały ratusz miejski, XVI – wieczny Zamek Lubomirskich, obecnie będący siedzibą sądu, także letni pałacyk Lubomirskich, synagogę i piękne, secesyjne wille, w których do dziś znajdują się różne instytucje usługowe i zakłady pracy.  Niezapomniane wrażenie wywarła na nas znakomicie zagospodarowana turystycznie, licząca 396 metrów trasa podziemna „Rzeszowskie piwnice” – właściwie drugi Rzeszów mieszczący się dokładnie pod rynkiem, z sięgającymi XIV wieku elementami autentycznych dawnych domów, np. drzwiami, oknami.

Oryginalnym zwieńczeniem wycieczki był „bajkowy” powrót do beztroskiej krainy dzieciństwa – odwiedziny Muzeum Dobranocek, gdzie co krok natykaliśmy się na jakże znajome eksponaty związane z bohaterami wieczornych telewizyjnych opowieści dla najmłodszych – Reksiem, Bolkiem i Lolkiem, Żwirkiem i Muchomorkiem, misiem Uszatkiem, Rumcajsem i wieloma innymi animowanymi postaciami. Pokazani też zostali dziecięcy idole naszych rodziców – Gąska Balbinka czy Jacek i Agatka.

W zaplanowanym czasie wolnym kupowaliśmy pamiątki i spróbowaliśmy najlepszych lodów w Rzeszowie – w lodziarni „Niebieskie Migdały”. Następnie – syci turystycznych atrakcji - udaliśmy się w drogę powrotną do Hrubieszowa.