WYCIECZKA DO KRAKOWA

Utworzono dnia 28.05.2014

Bardzo byliśmy uradowani, kiedy udało nam się wyruszyć na trzy dniową wycieczkę po Małopolsce. Wyruszyliśmy autokarem 21 maja 2014 roku, spod naszych warsztatów. Dzień zapowiadał się bardzo dobrze, a słońce już wychylało się zza horyzontu. Celowo wybraliśmy się w maju, aby skorzystać z pięknej pogody. Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzenia Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach, gdzie uczestniczyliśmy we Mszy Świętej.
       Następnie udaliśmy się do Krakowa gdzie spacerując ulicami miasta udaliśmy się na Rynek Starego Miasta. Jest to wyjątkowe miejsce, które brało udział w wielu historycznych wydarzeniach. Niezmiennymi od lat symbolami Krakowa, są Kościół Mariacki, renesansowe Sukiennice, Ratusz oraz pomnik Adama Mickiewicza. Tego dnia zwiedziliśmy również piękny mieszczański dom oraz muzeum bursztynu.
       W drugim dniu 22 maja udaliśmy się na Wawel. Zamek zrobił na nas duże wrażenie. Zwiedziliśmy muzeum, zajrzeliśmy do katedry oraz spacerowaliśmy po fortyfikacjach. Największe wrażenie wywarła na nas Kaplica Zygmuntowska oraz znajdujące się w niej groby dawnych władców Polski. Zatrzymaliśmy się na chwilę przy grobie pary prezydenckiej.
       Następnie, ruszyliśmy na rynek. Tam zwiedziliśmy Kościół Mariacki oraz wysłuchaliśmy sławnego hejnału. Kościół zachwycił nas swoimi misternymi zdobieniami. Kolejnym punktem były Sukiennice, w których oglądaliśmy pięknie wykonane ozdoby i zakupiliśmy pamiątki dla bliskich. W czasie wolnym robiliśmy zdjęcia upamiętniające wycieczkę a także jedliśmy pyszne lody oraz piliśmy wyśmienitą kawę w klimatycznych kawiarenkach.
       Ostatniego trzeciego dnia udaliśmy się na Kazimierz, aby zwiedzić tą niezwykłą dzielnicę żydowską, która jest miejscem niezwykłe bogatym kulturowo, co można zauważyć podczas jego zwiedzania. Oryginalna architektura oraz kultura tego miejsca wyróżnia się na tle wielu innych Polskich zabytków. To właśnie tutaj zamieszkiwali najsłynniejsi żydowscy uczeni oraz artyści czy poeci. Kazimierz charakteryzuje się również historycznymi i nieczęsto spotykanymi w Polsce żydowskimi knajpkami z wyśmienitymi specjałami, robionymi wedle starych żydowskich receptur, to także miejsce gdzie znajdują się ciekawe galerie, gotyckie kościoły oraz synagogi.
       Tego dnia również w drodze powrotnej udaliśmy się do Wadowic, rodzinnego miasta Ojca Świętego Jana Pawła II. Tam zwiedziliśmy Kościół Ofiarowania NMP, gdzie znajduje się Chrzcielnica, w której ochrzczony był Ojciec Święty.
       Przy Pomniku Ojca Świętego Jana Pawła II wykonaliśmy szereg pamiątkowych zdjęć, po czym udaliśmy się pod Rodzinny Dom Papieski oraz zwiedziliśmy liceum do którego uczęszczał Karol Wojtyła. Oględziny Rynku w Wadowicach zakończyliśmy słodkim akcentem – konsumpcją słynnej na całą Polskę „kremówki papieskiej”.
       Zmęczeni, ale niezwykle zadowoleni udaliśmy się w drogę powrotną do naszych domów. Wycieczka bardzo nam się podobała. Była dla nas dużym przeżyciem. Mamy jednak nadzieję, iż jeszcze nie raz uda nam się wyjechać i zwiedzić inne równie ciekawe miejsca w naszym pięknym kraju.