Znaczenie emotikon cz.II

Utworzono dnia 21.04.2021

Co oznaczają emotikony i czy zawsze znaczą to samo

Choć mogłoby się wydawać, że znaczenie emotikonów, jest identyczne dla wszystkich i w każdym kraju, istnieją pewne różnice. Niektóre wynikają z indywidualnej interpretacji nadawcy i odbiorcy, ale część z nich jest uwarunkowana kulturowo. Oto kilka przykładów. W Grecji wzniesiona dłoń, z rozłożonymi palcami, jest odczytywany jako wulgarny gest, podczas gdy w większości krajów oznacza “stop” lub przybicie “piątki”. Z kolei kciuk uniesiony w górę coś, co u nas oznacza ”OK” albo “lubię to” na Bliskim Wschodzie ma negatywny wydźwięk. Podobnie sprawa wygląda z emotikonką-bicepsem. W Polsce to symbol siły, który mówi “damy radę”, “jesteśmy mocni”. Jeśli jednak ta emotka pojawiłaby się w rozmowie z Arabem, potraktowałby ją jako informacje o brzydkim zapachu okolic bicepsa, czyli spod pachy.

Emotikony znaczenie, czyli co kraj to obyczaj.

Parafrazując to popularne przysłowie, można powiedzieć, że co kraj to emotka. Choć mogą wydawać się uniwersalne, znaczenie emotikonów różni się w zależności od kodu kulturowego, którym posługuje się dany użytkownik, co pokazują powyższe przykłady. Właśnie dlatego emotka tak lubiana przez fanów rocka i metalu dla Hiszpana będzie sygnałem, że rozmówca uważa go za rogacza. Nie trzeba jednak sięgać tak daleko. Są emotki, które znaczą dla każdego to samo (smutek, radość), ale są również symbole, zrozumiałe tylko w kontekście. No bo co oznacza emotka z wytkniętym językiem Przecież nikt nie traktuje jej dziś jako obraźliwej. Po prostu odczytujemy ją instynktownie. W takim przypadku, na pytanie, co oznaczają emotki, każdy potrafi odpowiedzieć sobie sam. A jakie jest prawdziwe znaczenie emotek? Chyba trudno to stwierdzić. Ważne, by odbiorca i nadawca odczytali je w taki sam sposób.

Znaczenie emotikon na FB — jak wykorzystać je w komunikacji

Czy znaczenie emotek kończy się wyłącznie na wyrażaniu emocji? W mediach społecznościowych emotki pełnią wiele innych funkcji. Przykuwają uwagę odbiorcy, zwracają uwagę. Sprawiają, że post rzuca się w oczy, wyróżnia się na tablicy użytkownika. Jeśli tworzysz posty na swój fanpage albo zajmujesz się reklamą na Facebooku, wiesz, jak ważne jest pierwsze zdanie. To ono sprawia, że użytkownik przestaje scrollować i zaczyna czytać. Takie emotki jak czerwony znak zapytania, emotka zaciekawienia, pinezka czy płomień mogą Ci w tym pomóc.

 

https://lepszymarketing.pl/znaczenie-emotikon-jak-wykorzystac-je-w-komunikacji-na-facebooku-i-w-google/

https://www.emotikonyznaczenie.pl/